Vi har blitt til Merikroken bygdebarnehage

Den 7. oktober endret vi navnet fra Merikroken til Merikroken bygdebarnehage. Ordføreren Gunn Cecilie Rindal kom på besøk for å klippe den røde tråden og å avduket den nye logoen vår. Hun fikk også høre den nye barnehagesangen vår.

Hvorfor endre navn?

Vi er den lille barnehagen på bygda som tar vare på tradisjoner , menneskene og miljøet rundt oss.

Vår barnehage er en erverdig gammel barnehage. Først var det bygdeskole før det på slutten av 70 tallet gikk over til korttidsbarnehage.I 2007 ble det heldags barnehage. Vi byttet navn til Merikroken bygdebarnehage oktober 2020.

Vi ønsker å ta vare på tradisjonene rundt oss.Vi har store og varierte uteområder i barnehagen. Vi har nå laget en flott grønnsakshage, hvor barna er med i hele prossessen fra vi sår til vi høster. Vi leser ofte bøker hvor vi har fokus på forteller kunsten. Vi besøker gårdene for å følge med på hvor maten vår kommer fra og hvordan den blir laget. Vi besøker dyrene rundt oss. Vi gir de omsorg og stell. Det er fortsatt nytt for oss og vi er litt begrenset hva vi kan gjøre nå i disse covid-19 tider, men det skal skje mere.