Hvorfor søke plass i Merikroken bygdebarnehage!

Velkommen til oss i Merikroken bygdebarnehage. Vi har ledige plasser i vår fantastiske barnehage og oppfordrer deg til å søke :-) Frisen er 1. mars.

Vår visjon er: "Alle skal bli sett og hørt"

• Merikroken bygdebarnehage er en liten barnehage med fokus på trygghet og tette, nære relasjoner som fører til et godt miljø for barn, foreldre og ansatte.
  • Siden vi er en barnehage som ligger litt utpå "landet" er hester, høner og sauer et dagligdags syn for barna.
  • Foreldrene er fornøyde. Vi har gjennom mange år skåret meget høyt på Udirs brukerundersøkelse.
  • Gjennom flere år har vi jobbet med å implementere  “Sunne og aktive liunger” og har derfor et svært bevisst forhold til sunne matvaner og fysisk aktivitet.
  • Med høyt fokus på å bruke naturen og nærmiljøet rundt oss, prioriterer vi mye utetid for barna. Barnehagen har flere uteplasser i nærheten vi benytter så ofte som mulig. Område med gapahuk og bålplass blir hyppig benyttet og med skogen i umiddelbar nærhet er det mange muligheter for små og store motoriske utfordringer. Vi har i tillegg grillhytte på barnehagens uteområde.
  • Vi har et godt sammarbeid med skolene rundt oss. På Oddevall skole disponerer vi gymsalen noen timer i uken..
  • Vi har trygge og erfarne ansatte med høy kompetanse. De gjør alt for at barn, foreldre og kollegaer skal ha en innholdsrik og trygg hverdag.

Gå til Lier kommune sin barnehageportal for å søke plass hos oss! Der finner du et elektronisk skjema du kan fylle ut.

Barnehageplass kan søkes hele året og hovedopptaket er 1. mars hvert år.
Dersom vi har ledige plasser tar vi opp barn uavhengig av når på året det er.

Hvis det er noe du lurer på, ta gjerne kontakt med vår daglige leder May Britt på mail eller telefon:

styrer@merikroken.no

Telefon: 40142070