Til deg som forelder

Når man skal begynne i barnehagen er det ofte mange spørsmål som melder seg. Her er litt informasjon som kan gi svar på de vanligste spørsmålene. Ta kontakt med oss hvis dere ønsker mer utfyllende svar, eller lurer på noe annet. :)

Informasjon om tilvenning

Å begynne i barnehage er en stor forandring både for barn og foreldre/foresatte. Det er viktig at overgang mellom hjem og barnehage blir så god som mulig.

Tilvenningen i Merikroken bygdebarnehage er satt av til ca 5 dager, hvor dere foreldre må være tilgjengelige for oss.

Vi ønsker å sikre oss god kvalitet i tilknytningen og tilvenningen på en ny arena for barn og foreldre.

Personalet og foreldrene samarbeider om den felles omsorgen for barnet, slik at den blir god og sammenhengende.

Ønsker du mer informasjon om tilvenningen er det bare å henvende seg til oss i barnehagen.