Våre flotte uteområder

Merikroken bygdebarnehage har et stort, fint uteområde som innbyr til mye god lek for liten og stor. Klikk på bildet for å se mer.

Vi lager grønnsakshage.

Vi har en stor gresslette som blant annet blir brukt til fotballkamper, regelleker og hinderløype.

Hos oss finner du en dukkestue og en grillhytte som brukes mye. Grillhytta er mest i bruk i forbindelse med turer på kalde og regnfulle dager, da er det godt å spise maten sin under tak. Den blir i perioder også brukt til andre ting som lesestund og samlingsstund.

Deilig å kunne fyre opp i grillhytta når det er ruskete vær.

Området hvor de små har trygge rammer.

Klatrestativ som byr på forskjellige typer lek.

Garasjen vår som inneholder to sandkasser under tak .

En hinderløype med utfordringer for alle aldre.

Hos oss finner du flere klartetrær, bl.a. et stort et på utsiden av gjerdet

Asfaltert plass med opptegnet sykkelvei, og bensinpumpe.

Sykkelaktiviteten er stor om sommeren. Det er lov til å ha med egen sykkel hjemmefra hver dag, hvis det er ønskelig. Barnehagen har også mange 3-hjulsykler til disposisjon :)

Uteområdet inneholder også flere husker, bl.a. en stor redehuske som er veldig populær

Sjørøverskuta vår tilbyr til mye rollelek

Zalo i vanndammen er alltid gøy.

I denne morsomme bakken kan vi rulle, løpe og ake i.

Vi har en grillhytte og noen benker som bl.a brukes til måltider. Men benkene brukes også i lek og til fysisk aktivitet. Da løper vi rundt, hopper opp og ned på de, og balanserer rundt på de.

Vi er så heldig at jordene ligger tett i tett inntil barnehagens gjerder. De benyttes blant annet til skiløyper om vinteren.

Vi nyter deilig utsikt over Lierdalen.